V průběhu jednoho týdne projeli s obráběcím strojem MCV800 na korbě kamionu napříč Slovenskem. Absolvovali sedm zastávek v areálu podniků, které jsou stávajícími nebo potenciálními zákazníky. Výsledkem mise zástupců jihočeské strojírenské firmy Kovosvit MAS je řádově 40 absolvovaných jednání, konkrétní objednávky na nákup obráběcích strojů, prohloubení vztahů se zákazníky i příslib dalších jednání. Netradiční roadshow se vydařila a ve firmě už plánují její druhý ročník, který by se měl uskutečnit v rozšířené podobě.

„Soustředili jsme se převážně na východní Slovensko, kde jsme v letošním roce posílili náš obchodní tým o zkušeného prodejce. Vycházeli jsme z předpokladu, že tato oblast má velký potenciál, a zároveň je kvůli nedostatečné infrastruktuře obtížněji dostupná. Proto jsme zvolili variantu, že za zákazníky dorazíme my, právě formou roadshow,“ řekl Jan Hruška, marketingový manažer Kovosvitu MAS.

„Na naši akci máme pozitivní ohlasy, přinesla dokonce konkrétní obchodní případy, takže ji hodnotíme velmi pozitivně,“ doplnil.

Pracovníci Kovosvitu, kteří s nápadem na roadshow přišli, vyšli z toho, že komerčně velmi úspěšné vertikální tříosé centrum MCV800 je natolik kompaktní (s rozměry 2086 mm x 2749 mm x 2470 mm a hmotností 4000 kg), že se do kamionu bez větších problémů vejde.

Nebylo potřeba ani speciálně upravovat podlahu návěsu kamionu. Patky stroje, které se standardně připevňují k betonu, byly připevněny na zhruba pěti centimetrovou prkennou fošnu, do které se hmotnost stroje rozložila.

Na místě pak k oživení postačila 360 V přípojka k elektřině. Jednoduché, elegantní a účelné řešení.

„Samozřejmě nám rozměry stroje pro účely jeho přepravy pomohly. Na každé zastávce prakticky stačilo sundat boční plachtu z návěsu kamionu, připojit obráběcí centrum k elektřině a prezentace mohla začít,“ popsal Jan Hruška.

Podle jeho slov se také potvrdilo, že pro zákazníky je možnost si stroj prohlédnout za chodu daleko přínosnější než například prohlížení produktového katalogu.

„V České republice se stroj MCV800 stal brzy po uvedení na trh našimi zákazníky velmi žádaný a podobný ohlas vyvolal i na Slovensku,“ doplnil Hruška.

Roadshow Kovosvitu po slovenských městech měla celkem sedm zastávek. První se uskutečnila v Bánovcích nad Bebravou, kde sídlí servisní společnost Kovosvitu MAS pro Slovenskou republiku, firma TCP Technology MAS.

Odtamtud se kamion se strojem přesunul na východní Slovensko, kde se uskutečnilo dalších šest zastávek. Firmy, které poskytly pro roadshow zázemí, byly většinou zákazníky Kovosvitu.

„Akci hodnotíme velmi pozitivně. Když roadshow porovnám například s účastí Kovosvitu na odborném veletrhu, podařilo se nám uskutečnit podobné množství obchodních jednání při výrazně nižších nákladech, a hlavně jsme se dostali blíž k našim zákazníkům. Proto již plánujeme její druhý ročník, na který bychom rádi přizvali také partnery z řad nástrojářů, dodavatelů CAD/CAM systémů či například chladících kapalin,“ dodal Hruška.

Strojírenský podnik Kovosvit MAS historicky vnímá Slovensko jako domácí trh. Kromě servisní společnosti se o zákazníky starají také obchodníci, kteří jsou zaměstnanci Kovosvitu.

V letošním roce se více zaměřil na region východního Slovenska, kde posílil obchodní tým.

Cílem Kovosvitu je dosáhnout v příštích letech na Slovensku obratu ve výši 4 miliony eur, což odpovídá zhruba 20% podílu na tomto segmentu trhu.

(pel)