Metrostav převzal první vůz TATRA s izolovanou nástavbou Schwarzmüller.

Terénní TATRA PHOENIX Euro 6 6×6 s izolovanou nástavbou pro přepravu obalované asfaltové směsi je univerzální stroj, který může mimo sezónu pokládky povrchu vozovek přepravovat zeminu po staveništích v náročných terénních podmínkách. Ke slavnostnímu předání došlo na půdě Metrostavu v polovině října tohoto roku.

Předání se zúčastnili zástupci Metrostavu a dodavatelských firem spolupracujících na přípravě této speciální zakázky. Izolovaná nástavba vozu prošla certifikací TÜV. Odpovídá normě DIN, jejíž plnění je v Evropě, například v Německu, požadováno od dodavatelů přepravy obalované směsi.

Hlavní dodavatelé staveb tím sledují dosažení nejvyšší možné kvality vozovky. Správná teplota asfaltové směsi při pokládce je jedním z rozhodujících faktorů. Dalším benefitem je prodloužení dojezdu z obaloven na stavby a v neposlední řadě také nižší emise, které tento způsob přepravy přináší.

„Očekáváme, že certifikace techniky používané na přepravu obalované směsi bude do budoucna požadována na akce ŘSD. Díky spolupráci se společností Schwarzmüller jsme na to připraveni již nyní. S Tatrami máme výborné zkušenosti jak z hlediska spolehlivosti, tak v těžkém terénu v rámci staveb, kde využíváme vozy 8×8 se zvýšenou nosností. Terénní speciál TATRA PHOENIX 6×6 s izolovanou nástavbou v našem vozovém parku dosud chyběl. Přinese nám nové možnosti využití,“ řekl na předání Zdeněk Kulha, vedoucí provozu dopravy a mechanizace společnosti Metrostav Infrastructure.



Schwarzmüller vychází při výrobě těchto nástaveb z konstrukčního řešení bitumenových izolovaných cisteren. Nástavby v této specifikaci se v továrně v Žebráku vyrábí již 6 let. Jako první a zatím jediní se mohou pochlubit zmíněným certifikátem TÜV.

„Se společností TATRA TRUCKS jsme hledali společnou cestu již několik let a tato zakázka představuje nový milník, od kterého se budou vyvíjet další zajímavé společné projekty. Nemohlo se stát nic lepšího, než že zákazníkem je Metrostav, který je lídrem v České republice a velmi zajímavým partnerem pro stavby v zahraničí,“ řekl Milan Peček, obchodní ředitel společnosti Schwarzmüller.

Na podvozku TATRA PHOENIX 6×6 se objevuje celá řada nástaveb pro stavebnictví a další odvětví. Izolovaná nástavba pro přepravu asfaltových směsí rozšiřuje sortiment pro stavebnictví o další významnou položku.

„Za naši společnost bych chtěl poděkovat Metrostavu, že vložili důvěru do tradiční české značky, a že my, jako TATRA TRUCKS, se můžeme podílet na velkých stavebních projektech, na kterých Metrostav figuruje. Je to pro nás významný referenční projekt, který nám pomůže dále rozvíjet spolupráci se Schwarzmüllerem. Děkujeme také partnerovi Serviscentrum Vysočina, bez kterého by se tento projekt neuskutečnil,“ řekl Radek Ermis z marketingového oddělení společnosti TATRA TRUCKS.

Serviscentrum Vysočina je partnerem TATRA TRUCKS již od roku 1994. Společnost se postupně vypracovala na největšího dealera v rámci České republiky.

„Rádi bychom poděkovali Metrostavu, že svěřil důvěru opět značce TATRA a rozšířil svůj vozový park vozidel na silnici i do terénu o tento zajímavý speciál. Naši práci děláme srdcem a je to pro nás velká radost, že tady v Praze předáváme tento krásný vůz,“ řekl obchodní ředitel společnosti Tomáš Reiterman. (sfr)