Komerční banka a Lemonero upevňují spolupráci: chytré financovaní e-shopů expanduje do Evropy. Komerční banka navyšuje podíl v úspěšném českém fintechu Lemonero. Digitální platforma Lemonero dokáže s využitím dat a umělé inteligence zajistit provozní financování malým a středním e-shopům.

Díky této investici může Lemonero expandovat a rozvíjet nové produkty. Postupně se tak naplňuje cíl, které si obě společnosti předsevzaly již před rokem a půl, a to stát se významným evropským hráčem na trhu e-commerce v oblasti B2B financování.

Informovali o tom Pavel Zúbek z komunikace Skupiny KB a Kim Szappanosová z komunikace firmy Lemonero.

V říjnu 2020 Komerční banka majetkově vstoupila do start-upu Lemonero, tehdy ještě v rané fázi vývoje, a nabyla v něm 11% podíl. Toto partnerství si klade za cíl od základu změnit způsob, jakým e-shopy získávají provozní financování. Nyní Komerční banka prostřednictvím dceřiné společnosti KB SmartSolutions navyšuje svůj podíl na 24,99 %.

Komerční banka prostřednictvím KB SmartSolutions podporuje technologické a produktové inovace v bankovním sektoru a buduje tak bankovnictví budoucnosti.

„Naší snahou v Komerční bance je dostat se za hranice běžných bankovních služeb a poskytovat našim klientům kompletní ekosystém digitálních, jednoduchých a uživatelsky přívětivých produktů a služeb. Rovněž chceme být lídrem spolupráce s fintechy a start-upy,“ uvedl David Formánek, člen představenstva Komerční banky.

„Lemonero je pro nás skvělým partnerem, jelikož e-commerce vnímáme jako sektor, který neustále nabírá na významu. Obzvláště segment malých a středních, nebo dokonce i nově vznikajících e-shopů vnímáme jako zralý pro fintechovou revoluci v oblasti financování,“ dodal Formánek.

Lemonero poskytuje digitální financování, které online obchodníci splácí tradiční cestou měsíčních splátek. Nově představilo i druhý způsob, tzv. revenue based financování, jehož výhodou jsou splátky z uskutečněných obchodů. Splácení je tudíž přímo svázané s obratem e-shopu a nezatěžuje jeho výkon například v období mimo sezónu.

Lemonero bude toto řešení nabízet jako hotové tzv. embedded financing řešení. Na českém a slovenském trhu spolupracuje Lemonero se stovkami e-shopů a proinvestovalo úvěry ve významných částkách. Rychlý rozvoj společnosti umožnila úspěšná partnerství s významnými hráči na trhu, jako je Alza, GoPay nebo Mall.

Lemonero dokáže vyřídit půjčku pro začínající e-shopy, nebo e-shopy, které potřebují kapitál k dalšímu růstu či jen vykrytí momentálního výpadku cash flow, ve velmi krátkém čase. Celý proces funguje online včetně podpisu smlouvy a správy půjčky.

“Díky využití umělé inteligence jsme schopni malým a středním firmám zpřístupnit a zjednodušit cestu k růstovému kapitálu. Naší zákazníci vyřídí financování během 10 minut, kompletně online a peníze mohou ihned využít na nákup zásob nebo investici do marketingu,“ zdůraznil Jan Laštůvka, zakladatel a ředitel Lemonera

„V Česku se nám opakovaně vrací přes 70 % klientů, což je pro nás klíčový ukazatel kvality a spokojenosti. Díky tomu věříme, že společně s Komerční bankou teď uspějeme i v Evropě,” dodal Laštůvka.

“Lemonero za necelé tři roky na trhu ukázalo, že jde o unikátní, ale hlavně funkční projekt se světovým potenciálem. Jsme rádi, že s v KB SmartSolutions můžeme růst Lemonera podpořit. Investici využije společnost především na expanzi na zahraniční trhy – v první vlně zamíří do Francie a Holandska, výhledově pak německy mluvící země a země východní Evropy. Spolupráce s Lemonerem zároveň doplňuje transformaci Komerční banky na přední digitální banku,” upřesnil Patrik Nový, ředitel KB SmartSolutions. (sfr)