Premiér Babiš (vpravo) a ministr Havlíček (vlevo) "zprovoznili" Negrelliho viadukt v Praze.

Premiér Andrej Babiš (ANO) si prohlédl Negrelliho viadukt v Praze, který byl po 3 letech prací opraven a bude sloužit železničnímu spojení Kladna s hlavním městem. Rekonstrukce viaduktu se zpozdila o půl roku a prodražila o půl miliardy korun.

Vlaky začnou po viaduktu jezdit od pondělí, potvrdil Babiš po prohlídce stavby, které se účastnil i ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).

Viadukt je prvním dokončeným úsekem železniční trati, která by měla propojit centrum Prahy a ruzyňské letiště.

Podle Havlíčka trať prošla výraznou modernizací a může se stát součástí rychlodráhy na Kladno s odbočkou na pražské letiště.

Celkové náklady na rekonstrukci viaduktu dosáhly 1,96 miliardy korun.


Negrelliho viadukt, Praha, 29. května 2020.


Modernizace viaduktu zde umožní zvýšení traťové rychlosti ze 40 km/h na 60 km/h. Na trať bude moci vyjet až 14 párů vlaků za hodinu.

Negrelliho viadukt má být součástí železniční tratě z centra Prahy na ruzyňské letiště. Další úseky se však začnou stavět až za dva roky. Nejdříve by se mělo začít s opravou Masarykova nádraží v centru Prahy.

Připravovaná trať je rozdělena na sedm úseků. Hotová by měla být do roku 2028. Celkové náklady přesáhnou 31 miliard korun. (sfr)