„Vítací“ zmrzlina Ben & Jerry’s jejíž výtěžek jde na podporu uprchlíků.

Značka Ben & Jerry’s prodává zmrzlinu ve tvaru kebabu, na kontě má také „vítací“ edici. Spoluzakladatel značky Ben Cohen to nedělá kvůli vyšším prodejům ani politice, nýbrž ze svého vnitřního přesvědčení. 

„Od začátku nám nešlo o image, chtěli jsme přiznat barvu. Ale čím víc jsme vystupovali pro ochranu přírody, sociální spravedlnost nebo proti rasismu, tím lépe se naše zmrzlina prodávala. Pokud něco společnosti dáte, dostanete něco zpět,“ sdělil Cohen.

V roce 2017, kdy do Německa přišlo kolem milionů utečenců z Blízkého východu a severní Afriky, uvedli na trh „vítací“ zmrzlinu pro uprchlíky

Ben & Jerry’s nabízí také zmrzlinu, která vypadá jako döner kebab, známý turecko-arabský pokrm. Odmítl, že by zmrzlinu vyráběli s touhou bojovat proti německé protiuprchlické straně AfD.

„Ben & Jerry’s se neangažuje pro nebo proti (konkrétním) stranám,“ poznamenal.

„Cohen odhaduje, že třetina lidí u Ben & Jerry’s nakupuje kvůli postojům firmy. Druhá třetina s nimi naopak nesouhlasí natolik, že podnik bojkotuje. A poslední třetině je to zřejmě jedno,“ uvedl iDnes.cz

 Na rozhovor dorazil v tričku neziskové organizace Sea-Watch, čím organizaci zachraňující migranty před utonutím ve Středozemní moři veřejně vyjádřil svou podporu.

„Nosím ho, protože si myslím, že mise Sea-Watch je důležitá. Musíme pomáhat lidem, kterým hrozí smrt,“ vysvětlil.

Cohena podle jeho slov pohání láska ke spravedlosti. 

Ben & Jerry’s založil Ben Cohen se svým kamarádem ze školy Jerry Greenfieldem v roce 1978. Společnost se zabývá výrobou zmrzliny. V roce 2000 ji prodali britsko-nizozemskému potravinářskému gigantu Unilever.

 (sle)