Čeští občané utratili za dárky z Číny přes zhruba 380 milionů korun...

Čeští občané utratili podle odhadů za vánoční dárky z Číny zhruba 380 milionů korun. Nejoblíbenějšími jsou čínské e-shopy, především pak AliExpress. Odhad zveřejnil portál Plná peněženka.

„Počet nakupujících na zahraničních e-shopech se rok od roku zvyšuje. V předvánočním období do ciziny míří navíc celkem čtvrtina útrat, které našim partnerským e-shopům přivádíme. Nejpopulárnější mezi zákazníky je čínský AliExpress,” uvedl pro Novinky.cz Josef Drobílek z Plné Peněženky.

Zkušenosti nakupujících v čínských e-shopech ukazují, že s nakupováním vánočních dárků z čínských e-shopů je třeba začít už několik měsíců před Štědrým dnem. Více než čtvrtina lidí se tak na nákupy vrhá už během letních měsíců, třetina pak v září.

Podle průzkumu mezi zákazníky čínských e-shopů pak na zásilky z AliExpressu lidé čekají i šest a více týdnů, nejčastěji jim zakoupené zboží dorazí do měsíce od objednání.

Nejvíce peněz se však utratí už v listopadu. Ten je vrcholem sezony kvůli Global Shopping Festivalu, který se každoročně koná 11. listopadu.

„V tento den se na tržišti utratí miliardy dolarů. Loni se jen během prvních dvou minut utratila miliarda amerických dolarů,” uvedl Drobílek.

Pozadu nejsou ani čeští zákazníci, kteří během tohoto jediného dne podle Drobílka vydají až osmadvacetkrát více peněz než obvykle při svých nákupech na zahraničních portálech.

Čínský gigant je tak mezi nakupujícími oblíbený pro malé, ale časté nákupy drobností. Dvě třetiny lidí dále oceňují široký výběr různých druhů zboží. Každý druhý pozitivně hodnotí i to, že mu zásilka přijde bez poplatku za dopravu.
Závisláci nakupují i 40x do měsíce

Každý pátý člověk připustil, že na nakupování v čínských e-shopech získal závislost.

Nejčastěji čeští občané nakupují v kategoriích dům a zahrada (19 procent objednávek), mobilní telefony a příslušenství (13 procent), šperky (11 procent), krása (devět procent) a módní doplňky (sedm procent). (jaz)