Čekání u lékaře považuje většina obyvatel Česka za největší ztrátu času. Lidem vadí dokonce více než čekání na úřadech nebo v koloně aut. Ve zdravotnictví podle nich citelně chybí služba online objednávání. Vyplývá to z průzkumu stomatologického softwaru XDENT.

Podle průzkumu výrobce stomatologického softwaru XDENT mezi 525 respondenty využívají alespoň v některých případech tzv. online objednání už tři čtvrtiny obyvatel. Čerstvá data ukazují, že nejvíce lidí se přes internet objednává k návštěvě úřadu, dále pak lékaře, banky a restaurace. Ačkoli je zájem patrný hlavně mezi mladými, ani starší lidé se tomuto trendu nevyhýbají. Online objednávání využívají aspoň někdy dvě třetiny šedesátníků.

Přestože se v ČR během posledních pár let možnosti a využívání objednání online značně rozšířily, na mnoha místech tato služba stále chybí. Podle průzkumu je jeho absence jednoznačně nejvíce patrná ve zdravotnictví.

„Zejména zubní lékaři si tuto potřebu uvědomují a možnost online objednávání začíná nabízet stále více z nich, ostatní obory jsou na tom ale výrazně hůř. Ve výsledku to pak odnášejí jak lékaři a zdravotnický personál, tak samozřejmě pacienti,“ vysvětlil Jiří Dušek, spoluzakladatel XDENTu.

Dlouhé čekací doby u lékařů jsou přitom v očích Čechů velkým problémem. Ačkoli jde o zdraví, považuje nejvíce Čechů za zbytečně ztracený čas právě čekání u doktora. A to v silné konkurenci čekání na úřadech a poštách, ve frontách i v kolonách. Celkově si tak hned 57 % lidí myslí, že u lékaře ztrácí svůj čas naprosto zbytečně. Na vině jsou podle nich zejména dva faktory. Nedostatek zdravotnických zařízení a nefunkční systém objednávání.

„Zatímco nedostatek odborníků v některých regionech je rozsáhlejší problém, nevyhovující systém objednávání lze změnit prakticky ze dne na den bez nutnosti závratných investic,“ řekl Dušek.

(jaz)